Strony

wtorek, 3 czerwca 2014

Wyniki konkursu na Dzień Dziecka

Dziękujemy wszystkim za udział! Konkurs okazał się trudny, a nawet bardzo trudny. Tym bardziej gratulujemy wygranym.

Kocyk Blanket Greyloop od Nudy wygrywa Alina Malina.


 A to jej wiersz:

"Nie ma dzieci, są ludzie"

Dorosłość przerasta je o głowę
tylko słowem.
Mają troszkę krótsze do sięgania ręce:
Dlatego nie chcą ciągle lepiej, ciągle więcej.
W zabawach bywają i tatą i mamą,
lalki zawsze kochają tak samo:
tak samo, czyli po równo.
Próbują, nawet jeśli nasze łatwo, to ich trudno.
Mają prawo do tego, by ich głos został wysłuchany:
Dzieci to najlepszy rodzaj ludzi.
Niezmanierowany.


Skradł moje serce <3

Książkę Łukasza Łęckiego "Spacer" od wydawnictwa Czerwony Konik wygrywa Monica.M.



czy Ja jestem człowiek? czy Ja jestem człowiek? czy też, Ja jestem lew? Mamusiu odpowiedz, takie rzeczy Ty wiesz… czy Ja jestem człowiek? czy też, Ja jestem ptak?

bo różnie to widzę, gdy tak leżę na wznak… to znowu na brzuchu, wydaje się jasne, lecz długo na brzuchu nie mogę, bo zasnę. czy Ja jestem człowiek? czy też, Ja jestem skrzat? Mamusiu odpowiedz, Ty już lepiej znasz świat. Dziecino Kochana, to rzecz oczywista choć patrząc oczami, tej Twojej fantazji wydawać się może, że długa jest lista i każda możliwość, chce szukać swej racji. Dziecino Kochana, na wszystkie sposoby potwierdzam i stwierdzam, bez chwili wahania Ty jesteś człowiekiem - malutkim i nowym, największym mym szczęściem, powodem kochania. jeżeli zaś czujesz czasami lwa w sobie, lub ptasie ochoty podniebne Dziecino, czy nawet być skrzatem chcesz… co ci tam w głowie… to bądź i niech chęci te w Tobie nie giną

 
Pierwszy zestaw 3 książek od wydawnictwa Znak wygrywa Darek:
 
 
 
  Witam. Chciałbym przedstawić pewną historię.
  Gdy miałem 10 lat przeprowadzili się do nas nowi sąsiedzi i
tak poznałem swoją rówieśniczkę Gosię. Nasze rodziny bardzo się
przyjaźniły i często się odwiedzaliśmy. Pamiętam że raz oglądali
kabaret Olgi Lipnickiej, a my się bawiliśmy w pokoju. Potem poszliśmy na
dwór i tam skradłem pierwszego buziaka Gosi i powiedziałem że się z
nią ożenię, a dziecko nasze będzie się nazywać Olga. Nie widzieliśmy
się 17 lat. Gdy przypadkiem na siebie wpadliśmy to już zaczęliśmy się
spotykać i ze śmiechem wspominaliśmy nasze dzieciństwo. Po 2 latach byłem już
mężem Małgorzaty i lada dzień miałem zostać ojcem Paulinki. W trakcie
porodu Gosia spojrzała na mnie i powiedziała słowo OBIETNICA. W tym
momencie Położna kazała mi przeciąć pępowinę Paulinie. Spojrzałem
na żonę i równocześnie powiedzieliśmy OLGA. Położna zaczęła się
śmiać i powiedziała Urodziło się Dziecko z nietypowym imieniem a na to
żona-dla Pani to tylko dziecko a dla Nas to już Człowiek z pustą kartą
a naszym zadaniem(rodziców) jest tą kartę pozwolić prawidłowo zapełni



Drugi zestaw wygrywa Asia S.

Janusz Korczak zwrócił uwagę na coś bardzo ważnego. Dzieci to także ludzie, tylko jeszcze mali, mniejsi i słabsi, a przede wszystkim z mniejszym bagażem doświadczeń. To nasze pociechy, które zaczynają uczyć się życia. I my powinniśmy im pomóc,wspierać w każdej chwili, by nauczyły się, co jest ważne. To my jesteśmy ich nauczycielami i od nas zależy, jakimi dorosłymi będą w przyszłości. Jeśli będziemy odnosić się do nich z szacunkiem, tak jak powinniśmy, miłością, tolerancją i zrozumieniem, to one się tego od nas nauczą i kiedyś przekażą swym dzieciom. Należy być dla dzieci wyrozumiałym i pomóc im zrozumieć różne zagadnienia i aspekty życia. One mają do tego takie samo prawo, jak my, a nawet większe, bo my już coś wiemy, umiemy, a one dopiero zdobywają różnorodną wiedzę. Są otwarte i szczere wobec nas i tego my powinniśmy uczyć się od nich.
Dajmy im szansę na bycie sobą, rozwijanie się i prawa...bądźmy wrażliwi na ich problemy i otoczmy opieką. Należy zrozumieć, że one, podobnie jak my, pragną akceptacji, wysłuchania, poszanowania godności . Nie trzeba traktować ich z góry, obojętnie, a na równi z nami. Dbać o dobre relacje. Starać się, by ich serca i umysły były piękne i wrażliwe, są one przecież czystymi kartami, na których zapisują się kolejne wydarzenia. Pozwólmy dzieciom żyć naprawdę, wysłuchajmy ich, rozmawiajmy, byśmy mogli powtórzyć te słowa: "żyj tak, abyś mógł chcieć, aby dowody Twojego postępowania były dobrem powszechnym". Kochaj, ucz zasad i respektuj ustalone reguły. Bo ludzie to my wszyscy, dzieci także...z otwartymi sercami i szczerymi intencjami przyjmują wszystko, co im dajemy. Wymagają tysiąca odpowiedzi i zaufania, wykonują zadania...cieszy mnie, że właśnie została wydana książeczka Joanny Olech " Mam prawo i nie zawaham się go użyć". Dzięki niej idea wpajania dzieciom praw zatoczy większe kręgi. To ważne, by je znały.

Odezwijcie do mnie na liliija@interia.eu i podajcie swoje adresy

1 komentarz: