Strony

wtorek, 20 maja 2014

Gdzie z dzieckiem na wakacje?

Wpadł mi do głowy genialny pomysł. Stworzymy tutaj, razem z Wami bazę miejsc wypadowych z dziećmi. Często niestety jest tak, że internet kłamie i po przyjeździe na miejsce okazuje się, że
a) nie ma windy
b) do plaży są 2 kilometry ze stromym zejściem
c) w hotelu codziennie odbywają się dyskoteki do 5 rano.

Moja propozycja jest taka... Wpisujemy w komentarzach miejsce, w którym byliśmy w takim formacie: nazwa, województwo lub kraj, linki i kilka słów o tym miejscu.

Ja mogę Wam polecić:

Kocierz- granica województwa małopolskiego i śląskiego, Kocierz, byliśmy tam w marcu. Świetne miejsce, bardzo urokliwe. Basen+krzesełka+przy restauracji oddzielona wielka bawialnia, ogromny plac zabaw

Qubus- Kraków, Qubus, hotel z założenia rodzinny, basen, bawialnia dla dzieci, krzesełka (bardzo dobre jedzenie), łóżeczka, wanienka

Hotel Warszawa- Augustów, województwo podlaskie, Hotel Warszawa, przeeepyszne jedzenie, krzesełka, bawialnia dla dzieci, duże pokoje

Meli Palace- Kreta, Meli Palace, idealne miejsce na wakacje z dziećmi, piaszczysta plaża (rzadkość na Krecie), baby menu, dużo krzesełek, animacje dla dzieci, łóżeczka, możliwość wypożyczenia: wanienek, czajników, wózków i innych bobogratów. Grecy są przemili, bardzo pomocni.

Piszcie swoje typy. My obecnie szukamy czegoś na wakacje, więc będziemy wdzięczni za rady.

1. z jakiego biura lecieliscie do meli? kurna ja nadal nie wiem gdzie:(

1. Tui! Super tam było, niedaleko miasta no i nie było gorąco;)

2. Wpis dla mnie- właśnie zaczęłam się zastanawiać, gdzie moglibyśmy jechać my. i pierwszy raz w życiu mam pustkę w głowie, bo nie chcę do kurortu, a chyba samolot/pociąg to jedyna opcja, bo dość mamy podróży samochodem z małym dzieckiem. Sęk jednak w tym, że do nie-kurortów samoloty nie latają, a na pociągach za granicę się nie znam.

Pewnie skończy się właśnie na jakiejś Grecji, czy coś, a ja chciałabym Rumunię, Serbię, Bośnię i Hercegowinę, ale zupełnie nie wiem, jak to zorganizować bez auta- może jakaś czytelniczka ma pomysły?

1. Bylismy w rumunii kilka dni. źle to wspominam. oni zero angielskiego, my zero rumunskiego i oszukają by 5 groszy zarobić. takie doświadczenia;/
      ale za to pięknie (taki nieład, brud, stare auta- cud widok jak dla mnie) i masa kabli nad miastem, oni to dopiero są w sieci! wow

2. aaa i nie wyobrażam sobie wycieczki z małym dzieckiem takiej niezorganizowanej, bo tak podróżowaliśmy do ciepłych krajów w Europie i choć dla nas super przygoda (głownie autem) to dla dziecka takie "szukanie" byłoby zbyt męczące :(

3. Ja też sobie nie wyobrażam. Miesiac temu bylismy na południu polski ciagle jeździliśmy, nie mielismy wozka. Niezbyt wypoczelam. Ja teraz szukam miejsca gdzie jest jedzenie na miejscu, basen, blisko plaża, pokoj zabaw dla dzieci w razie niepogody. Mam jedno miejsce na oku w Mielnie.

4. Alicja, możecie zawsze samolotem polecieć do Dubrownika ( są już loty z Poznania), wypożyczyć auto i robić sobie objazdówkę po Chorwacji i wybrać się też do Bośni. My autem tak wybraliśmy się w moim 5 miesiącu ciąży, zjechaliśmy całą Chorwację, zaczepiliśmy też właśnie o Bośnię, byliśmy w Mostarze i mimo, że on trochę bardziej turystyczny to z Mikołajem nie wybrałabym się na taki trip, dla mnie zbyt niebezpiecznie no i tereny kompletnie nie przystosowane do dzieci. Dla nas dorosłych to była piękna przygoda, ale z dzieckiem miała bym stracha i kompletnie nie wypoczęłabym (jeżeli już mówimy o jakimkolwiek wypoczynku z dzieckiem) Tak, jak kiedyś nie moją bajką były wakacje all inclusive w hotelu z basenem tak teraz w taką formę tylko celujemy, nie leżymy na plaży non stop, ale bierzemy auto i zwiedzamy.

3. Super! Ja też zastanawiam się, gdzie zabrać Alexa, więc może tak Grecja?

4. Widzę że odpowiedziałaś tym postem na moją prośbę :) Super. Ja polecam hotel Hotel R2 Rio Calma na Fuertaventurze. Plac zabaw, klubik, animacje, oczywiście brodzik, cudowne jedzenie, plaża piaszczysta. Miejscowość tylko nudna ale było tyle atrakcji w hotelu i na plaży ze niczego więcej nam nie było trzeba.

1. Dokładnie, Ty Basiu mnie zainspirowałaś:) dzieki za polecenie fuerty. A napisz tylko kiedy byliscie i czy mocno wiało.

2. Beata :) Mam na imie Beata :)
      Wiało! Ale nasz synek miał dokładnie rok - dostał szampana od hotelu z tej okazji i jakoś nie specjalnie z tego powodu że wiało cierpiał. My za to byliśmy w lekkim szoku, nie takie mieliśmy wyobrażenia. Jak już się przyzwyczailiśmy to było ok. Byliśmy pod koniec maja. Nie ma tam wtedy zabójczych upałów, dla dzieci idealnie. Woda w basenach nie jest niestety jeszcze nagrzana ale nie odmawialiśmy sobie kąpania. Jeden basen i brodzik jest podgrzewany.

3. A czy któraś z Was była na naszym Bałtykiem :) z dzieckiem? Mąż absolutnie się zapiera ale ja nabrałam chęci. Tak dawno nie byłam nad polskim morzem! Tylko czy ktoś zna miejsce gdzie z dziecmi będzie fajnie?

4. Matko, jakies zaćmienie mnie dopadlo przez ten upał. Oczywiscie, ze masz na imię Beata:) przepraszam!

5. Ja tez mojego próbuje przekonać. Tak jak wyżej pislam. Mysle o Syrenie w Mielnie.

6. Nad Bałtykiem mogę z czystym sumieniem polecić http://www.osadakalina.pl/ w Sarbinowie. Domki są wyposażone w sprzęt niezbędny dla dzieci(łóżeczka, krzesełka) Przed domkami jest duży plac z różnymi zabawkami, piaskownicą itd. Niestety w tym roku wolne terminy pozostały im tylko na końcówkę wakacji... :(

7. Nad naszym morzem polecam Hotel Mera w Sopocie. Bezpośrednio przy plaży. Basen kryty z dwoma brodzikami. Pokój zabaw dla małych dzieci i osobny dla starszych. Mały placyk zabaw na zewnątrz. W weekendy animacje dla dzieci. Bezpośrednio przy plaży. Kilka razy już tam bylismy i zawsze miło. Wiem, że Sopot znienawidzony przez niektórych, ale jak pogoda kiepska to jest jakaś alternatywa (szczególnie dla starszego dziecka). Nie jest tanio ale widzę że porównywalnie do Kocierzy. Polecam szczególnie poza sezonem. Wtedy Sopot jest najpiękniejszy. Wera.

8. U nas podobnie, ja w tym roku stawiam na Polskę, ale reszte rodziny ciagnie gdzies nad basen, jak co roku... Myślę, ze w kwestii zagranicy to hotel hotelem, wiekszosc jest niezle przystosowana ( przynajmniej ja tak trafiłam) ale dla nas wazny był transfer, tzn ile trwał. Nie wyobrazam sobie, zeby leciec kilka godzin ( z jeszcze międzylądowaniami, a zdarza się to czesto), do tego wstac nad ranem, a potem jeszcze 2h autokarem do hotelu... Co do Wysp to są fajne, my bylismy na Lanzarotte w maju i dla nas ok, ale woda zimna ( a w maju juz nie podgrzewają basenów) wiec córa nie poszalała. Polecam Turcje, cenowo nienajgorzej, do tego prawie kazdy hotel ma mini aquapark i mega zjeżdzalnie:). Ogólnie kierowałabym się temperaturami, z małym dzieckiem 40 st C to sporo...

9. An. my byliśmy na Fuercie z zeszłym roku

10. Ja za tydzień wybieram się na Rodos do Ixia, dam znać po powrocie czy warto, ale liczę, że się nie zawiodę :)

5. Ja polecam Blue Lagoon Resort na Kosie. Co prawda byliśmy tam jeszcze bez Mai, ale jest to hotel typowo przystosowany dla rodzin z dziećmi. Piaszczysta plaża, brodziki, mały aquapark, pyszne jedzenie (menu dla dzieci). Bosko!

1. właśnie wczoraj wróciliśmy z urlopu na kosie hotel też bardzo polecam :)
      miałam wrażenie że połowa gości to rodziny z dziećmi mnóstwo atrakcji i bardzo dobre jedzonko dla dzieci również :)

6. An., a czy to Baby menu w Meli sprosta wymaganiom 12 miesieczniaka BLW? (znaczy bez soli i cukru i nie-papki...) Jakoś nie bardzo widzę zabierać zapasy a i miejsca i checi do gotowania pewnie nie będzie.... ;)

1. My tam bylismy jak Lilka miała 8 miesięcy. Jadła tam gotowane warzywa, przepyszne arbuzy, mielony, ryz z warzywami. Ona wtedy jeszcze była bezglutenowa. Zajadała sie tam wszystkim aż uszy sie trzęsły.

2. Miały byc melony, a nie "mielony" haha

7. Poradzcie co zabrac dziecko na Krete na długi rękaw na wieczory? bluże jakiś sweterek / sama nie ...wiem

1. Rok temu dwa pierwsze dni pobytu( przełom maja i czerwca) były chłodne. Lilka siedziała na plazy w bluzce z długim i w spodniach. Bierz napewno jakies bluzy polarkowe.

2. Dzięki wielkie :)

8. Bardzo polecam hotel Miramar w Bułgarii. Animacje dla dzieci, kinder club ze świetnymi zabawami dla dzieci (szukanie skarbu, turnieje na plaży, dni tematyczne), plac zabaw na plaży, wodny plac zabaw, brodziki, na stołówce jest kącik z jedzeniem dla dzieci ( warzywka w różnych kształtach, malutkie desery, kurczaczki itp)
    A w Polsce zachęcam do odwiedzenia pensjonatu Maria i Natasza w Wiśle. Ogromny ogród z placem zabaw, basenem, trampolinami, tyrolką.

9. Witam!!! A ja polecam Hotel Lindoss Princess Beach na Rodos. Piękny hotel bardzo dobre posiłki (dla młodszych - kącik osobny, stoły umiejscowione na niższym poziomie), czysto, animacje dla dzieci, przedszkole, animatorzy z Polski, baseny i brodziki, zjeżdżalnie, leżaki i parasole w cenie, hotel przy plaży, piaszczysta plaża i najważniejsze NIE WIEJE TAK MOCNO jak na Krecie. Rewelacja!!!

10. nikt nie pisał o górach,to ja polecam Hotel Skalny w Zakopanem/N.

11. Z 5 miesięcznym bobasem nie straszna nam była wycieczka na Sardynie. Wystarczy zarezerwować, Hotel czy apartament, auto z lotniska i wycieczka superowa. Polecam!!

12. Hotel Zalesie Mazury, Barczewo k/Olsztyna. Proponuje wejść na stronę. Hotel typowo dzieciowy. Place zabaw, sala zabaw dla starszych (małpi gaj), pokój zabaw dla maluchów (dużo zabawek, fakt ze niektóre zniszczone, basen z piłeczkami). Obok sal rodzice maja przeszklony pokój z tv i serwisem z kawiarni. Base, brodzik z grzybek i zjeżdżalniami. Animacje. Menu dziecięce, krzesełka, wanienka, elektroniczne nianie, nocniki do wypożyczenia i wiele, wiele. Byliśmy z malutkim jak miał 15 miesięcy w zimie. I szkoda było wracać. I jest spa dla rodziców, fakt drogie.
    Hiszpania, Minorka, insotel punta prima club. Typowo dzieciowy. Baseny, place zabaw, duży kids club, animacje, pokoje z kuchenkami, budynki piętrowe wiec mieszkając na parterze nie trzeba tachać wózka. Wejście do pokoju przez taras, wiec dziećmi śpi a rodzice relaksują sie na tarasie, czyli niosę, niosę, nie doniosę.
    Są to miejsca typowo dzieciowy, bez maluchów lepiej sie tam nie wybierać, bo 80% osób jest z dziećmi.

13. Z dzieckiem to bardziej bym polecała Kołobrzeg, niż Mielno. Mielno jest bardziej rozrywkowe (w sensie dyskoteki, dużo żądnej zabawy młodzieży;). Rok temu w lipcu, żeby poleżeć na plaży w Mielnie wcisnęliśmy się pomiędzy ludzi tak jakbyśmy byli ich starymi przyjaciółmi hehe, jeżeli ktoś przechodził to po twoim kocu, ręczniku... Kołobrzeg jest bardziej spokojny jak dla mnie, szerokie plaże, latarnia morska, Stary Rynek, super deptaki. Hotelu nie polecę, ale na pewno jakiś rodzinny się znajdzie.

Ala

1. Zgadzam się w kwestii Kołobrzegu - od kilku lat jeździmy tam z Zosią - serdecznie polecam hotel Marine - w weekend majowy był świetny program dla dzieci - zorganizowano dla najmłodszych zabawy w języku angielskim. Jeśli jednak Kołobrzeg wydawałby się zbyt dużą miejscowością, polecam hotel Havet w miejscowości Dźwirzyno - najlepszy hotel, w jakim byliśmy z dzieckiem - miałam wrażenie, że sam objekt "przeżywa" inwazję rodzin z dziećmi - hotel przygotowuje mnóstwo atrakcji dla dzieci w każdym wieku, byliśmy zachwyceni :)

14. na początku czerwca wybieramy się nad polskie morze, na Wolin, o tutaj:

jak przetestuję miejsce dam znać :) Ewa

15. A ja spytam o Meli Palace, ale z perspektywy zwiedzania... :)
    Czy w hotelu jest biuro podróży z którym można pojechać na jakieś ciekawe wycieczki? Pamiętasz jakie? Fajnie by było gdybys napisała w skrcie co wg Ciebie warto zobaczyć poprzez wycieczki fakultatywne, a także na własną rękę w okolicy. Co się spodoba starszym dzieciom :)

Byłaś w tych miasteczkach Sissi i Malia? Warto przejść sie tam na długi spacer?

Jak tam jest z plażą? Wiele osób żali się, że nie da się pływać bez butów i że jest brudno, prawda to? Czy w okolicy hotelu są piękne widoki? Przeczytałam opinię, że nie da się tam iść na spacer, my bardzo lubimy spacery, nawet te długie...

Wybacz za tyle pytań, ale mam wrażenie, że w recenzjach hotelu niektórym przeszkadza nawet to, że morze jest za słone i po prostu się czepiają dla zasady, a chciałabym mieć pewność, że wybieram spokojne miejsce, ale jednocześnie nie nudne! :)

1. Hej! Bylismy w sissi dwa razy na piechotę wózkami i wracaliśmy taksówka. Bardzo urocza miejscowość.
      Co do wycieczek... Oferowano nam rożne opcje, ale z racji tego, ze lilka miała 8 miesięcy nie zdecydowaliśmy sie na żadna. W sissi wypozyczylismy auto i pojechaliśmy do Agios Nikolaos. Koszt chyba 50 euro za dobę- auto z fotelikiem. W agios było przeeeepieknie. Warto na własna rękę wypożyczyć auto i pojeździć. Kreta jest mała, ale bardzo zielona i górzysta. Cudowne widoki.
      Co do morza... Tam sa prawie same kamieniste plaże. Przy naszym hotelu była akurat piaszczysta( chyba sztucznie usypana). Bylismy tam tydzien i uwazam, ze troche za krótko. Mogliśmy wiecej pojeździć. Sam hotel wspaniały, ale za atmofere odpowiedzialni sa Grecy. Duzo podróżujemy i tak serdecznych osob chyba nigdy nie spotkaliśmy.